Μαρκέλα Ιακώβου: "Ζωγραφίζοντας βλέπω τον εαυτό μου να στέκεται μπροστά από απλά πράγματα, βλέποντας τα με μια διαφορετική ματιά."

2019-01-16

Καλλιτέχνης γεννιέται κανείς ή γίνεται;

Θα έλεγα και τα δύο. Καθένας μπορεί να γίνει καλλιτέχνης εφόσον δουλέψει σκληρά, ενώ μπορεί κάποιος να γεννηθεί με το ταλέντο αλλά ποτέ να μην το αξιοποιήσει...

Πότε αρχίσατε να ζωγραφίζετε;

Από μικρή μου άρεσε να ζωγραφίζω, όπως όλοι μας πιστεύω. Ζωγράφιζα παντού· ! Αφοσιώθηκα περισσότερο όμως στην ζωγραφική περίπου στα 14-15 μου χρόνια, όταν αποφάσισα ότι η ζωγραφική ήταν αυτό που ήθελα να κάνω στη ζωή μου. Τότε ήταν που άρχισα να προετοιμάζομαι για να δώσω εξετάσεις για να μπω στη σχολή καλών τεχνών στην Ελλάδα.

Ποιες είναι οι προθέσεις σας όταν ζωγραφίζετε;

Στον κάθε πίνακά μου μου αρέσει να δημιουργώ ένα ξεχωριστό περιβάλλον. Ένα περιβάλλον που να είναι διαφορετικό με αυτό που βλέπουμε έξω στον κόσμο. Το δικό μου περιβάλλον. Ζωγραφίζω απλά πράγματα, σύννεφα, κτίρια... κτλ. Ζωγραφίζοντας βλέπω τον εαυτό μου να στέκεται μπροστά από αυτά, βλέποντας τα με μια διαφορετική ματιά... Θέλω να είναι ένα όμορφο έργο, χωρίς να κρύβονται μέσα του βαθιά μηνύματα.

Ποια υλικά χρησιμοποιείτε συνήθως;

Δουλεύω με διάφορα υλικά αλλά τις περισσότερες φορές, με σκόνες αγιογραφίας, οι οποίες πιστεύω ταιριάζουν στα έργα μου.

Τι σημαίνει για σας «έμπνευση» ;

Οτιδήποτε μου κεντρίσει το ενδιαφέρον. Δεν υπάρχει περιορισμός.

Σαν καλλιτέχνης πώς βλέπετε το σήμερα; Με τι χρώματα θα ζωγραφίζατε την Ελλάδα;

Για μένα η Ελλάδα είναι αγάπη μεγάλη. Από μικρή τη λάτρευα και ακόμη τη λατρεύω. Είναι αλήθεια ότι στην Ελλάδα του σήμερα τα πράγματα είναι δύσκολα. Πιστεύω ακράδαντα όμως ότι θα έρθουν καλύτερες μέρες. Χρειάζεται σίγουρα από όλους μεγάλη προσπάθεια, κόπος και αγάπη για τη χώρα μας. Αν είμαστε αρνητικοί, τότε θα μείνουμε στη μιζέρια μας. Ο άνθρωπος που είναι φωτεινός, όμορφος εσωτερικά και έχει δουλέψει σκληρά, αγαπά τη χώρα του και τον εαυτό του θα φέρει και καλύτερες μέρες. Το μπλε και οι αποχρώσεις του είναι το αγαπημένο μου χρώμα, άρα θα ζωγράφιζα την Ελλάδα με το ήρεμο βαθύ μπλε της θάλασσας.

Τι έχει να προσφέρει η τέχνη, η ζωγραφική εν προκειμένω, σε ένα κοινό που προσπαθεί απεγνωσμένα να κερδίσει το ψωμί του, τη χαμένη αξιοπρέπειά του, την κουλτούρα, τον πολιτισμό του;

Η τέχνη δίνει αισιοδοξία. Δίνει ελπίδα στον άνθρωπο... μια άλλη διάσταση στην καθημερινότητά του. Μέσω της τέχνης βλέπει κανείς τον κόσμο με μια διαφορετική, ξεχωριστή ματιά.

Η τέχνη δημιουργεί πολιτισμό;

Φυσικά. Η τέχνη είναι τόσο βαθιά και όμορφη που σε ταξιδεύει... Σε κάνει πολιτισμένο άνθρωπο, ένα άνθρωπο με ήθος και κουλτούρα. Η τέχνη, σε όλες τις μορφές της, είναι ικανή να προσφέρει γνώσεις στο άτομο και να το καλλιεργήσει πνευματικά.

Και τέλος ποιο μήνυμα θα στέλνατε στους αναγνώστες μας;

Για να καταφέρω να πετύχω αυτά που ήθελα χρειάστηκαν πολλές θυσίες, κόπος, μόχθος και πάνω από όλα πολλή επιμονή και πείσμα! Οποιοσδήποτε μπορεί να καταφέρει αυτό που θέλει αρκεί μόνο να έχει επιμονή και θέληση. Ποτέ μη σταματάτε να κάνετε αυτό που αγαπάτε, όσες θυσίες κι αν χρειαστούν.

© 2018 Duende-Η δύναμη της Τέχνης. Διατηρούνται όλα τα δικαιώματα.
Υλοποιήθηκε από τη Webnode
Δημιουργήστε δωρεάν ιστοσελίδα! Αυτή η ιστοσελίδα δημιουργήθηκε με τη Webnode. Δημιουργήστε τη δική σας δωρεάν σήμερα! Ξεκινήστε