Ο Γιος μου Νικόλαος Μάντζαρος στη Θεσσαλονίκη

2018-03-20

Ο ΓΙΟΣ ΜΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΑΝΤΖΑΡΟΣ

Σκηνοθεσία Αυγουστίνος Ρεμούνδος, κείμενο/ερμηνεία Χρύσα Σπηλιώτη

Η παράσταση «Ο Γιός μου Νικόλαος Μάντζαρος» παίζεται όλη τη σεζόν στο θέατρο Vault στην Αθήνα με μεγάλη επιτυχία και με εξαιρετικές εντυπώσεις από έγκριτους κριτικούς. Ξεκίνησε στις αρχές Οκτωβρίου του 2017 και κατόπιν συνεχών παρατάσεων συνεχίζει μέχρι το τέλος του Μαρτίου να παίζεται στο θέατρο Vault. Παράλληλα περιοδεύει σε διάφορα μέρη της Ελλάδας κι έχει ήδη παρουσιαστεί με επιτυχία στο ΔΗΠΕΘΕ Κέρκυρας, στο ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας, στον Πολιτιστικό χώρο Μαρία Δημητριάδη στην Κόρινθο και τώρα έρχεται στην Θεσσαλονίκη. Την Δευτέρα 26 Μαρτίου παίζεται στο Ίδρυμα Πολιτισμού Υδρία των Τάσου και Τιτίκας Αρβανιτάκη, ενώ την Τρίτη 27, Τετάρτη 28 και Πέμπτη 29 Μαρτίου παίζεται στο θέατρο Αθήναιον στις 9μμ.

Λίγα λόγια για το έργο και την παράσταση 

Η προετοιμασία της Ελληνικής Επανάστασης και η γέννηση του Εθνικού Ύμνου.

Η Ρεγγίνα Μάντζαρου μητέρα του Νικόλαου Χαλικιόπουλου Μάντζαρου συνθέτη του Εθνικού Ύμνου, μας οδηγεί σε μονοπάτια γεμάτα φωτιά. Πάνω στο ηφαίστειο της Γαλλικής και της Ελληνικής επανάστασης. Βρισκόμαστε στην Κέρκυρα πρωτεύουσα των Ιονίων νήσων όπου εναλλάσσονται οι ξένοι κατακτητές.

Η κουλτούρα και οι επιρροές στα Επτάνησα είναι κυρίως δυτικές και οι αριστοκράτες συνεργάζονται ποικιλοτρόπως με τον εκάστοτε δυνάστη. Ο Μάντζαρος όχι μόνο ανήκει στην αριστοκρατική τάξη αλλά μετέχει και έμμεσα στις εκάστοτε κυβερνήσεις σαν γραμματέας του Γενικού Εισαγγελέα του Κράτους που είναι ο πατέρας του. Το ποτάμι όμως τόσο της μουσικής στην οποία αφιερώνεται όσο και των νέων ριζοσπαστικών ιδεών θα τον παρασύρει σε απρόσμενες διαδρομές.

Γράφει για πρώτη φορά στην ιστορία ελληνική όπερα, συνδέεται φιλικά με τον Διονύσιο Σολωμό μελοποιεί πάρα πολλά ποιήματά του, ο ένας πλάθει τον άλλον και η εποχή και τους δυο. Διψάει αρχικά για καταξίωση, η διεθνής καριέρα τον καλεί μα εκείνος τελικά αρνείται τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή στο Ωδείο της Νάπολης και εργάζεται αποκλειστικά στην Κέρκυρα. Όλη του τη ζωή δηλώνει ερασιτέχνης -γιατί για έναν αριστοκράτη είναι ντροπή να ασχολείται επαγγελματικά με τις Τέχνες- και δεν δέχεται ποτέ χρήματα για τη μουσική. Συνθέτει ασταμάτητα αφήνοντας τεράστιο έργο -σχεδόν άγνωστο στο πλατύ κοινό με εξαίρεση τον Ύμνο. Διδάσκει ακαταπόνητα πλάθοντας καλλιτέχνες διεθνούς φήμης, δημιουργεί τη Φιλαρμονική ορχήστρα της Κέρκυρας και γίνεται ο πρωτεργάτης της Επτανησιακής Μουσικής Σχολής. 

Γι' αυτά και πολλά άλλα μας μιλάει ασθμαίνοντας από πάθος και έρωτα για ζωή μα κυρίως για αγάπη για τον γιο της η μητέρα του Ρεγγίνα. Είναι η πρώτη του δασκάλα στο πιάνο, αυτή που προσπαθεί να σώσει το παιδί της και τον εαυτό της από τη μέγγενη των κοινωνικών περιορισμών και της υποκρισίας που εκφράζει κι επιβάλλει ο δεσποτικός σύζυγός της Γιάκωβος. Αντάρτισσα η ίδια στις επιταγές της τάξης και της εποχής της, ερωτεύεται παράνομα. Εμπνέει στο γιο της χωρίς καν να το αντιλαμβάνεται αγάπη για τη ζωή και την ελευθερία. «Εγώ το μόνο που κανα ήταν να τον αφήνω λεύτερο να χαίρεται μέχρι τις πατουσίτσες του». Και καταφέρνει το σχεδόν ακατόρθωτο. Να δώσει τα εφόδια σ' έναν αριστοκράτη να γράψει τη μουσική για τον ξεσηκωμό των Ελλήνων.

Η σκηνοθετική προσέγγιση ζωντανεύει τον μικρόκοσμο της ηρωίδας σαν παιδικό κουρδιστό παιχνίδι εποχής. Δημιουργεί έναν ολόκληρο κόσμο μέσα από σύμβολα. Ένα καπέλο μια ομπρέλα, μια σβούρα, μεταμορφώνονται στα ίδια τα πρόσωπα που τα χρησιμοποιούν, δημιουργώντας την ψευδαίσθηση ενός πολυπληθούς θιάσου. Προσδίδει αναπάντεχο χιούμορ σε σκηνές που θα οδηγούσαν ίσως μόνο σε αγωνία ή ευσυγκινησία, χωρίς τη δυνατότητα πολλαπλής ανάγνωσης. Φωτίζει αθέατα μοτίβα, ανεβάζει την αδρεναλίνη, βαθαίνει στα χάσματα του λόγου, δίνει φρενήρη ρυθμό στη σκηνική έκφραση, παρασταίνει με ενάργεια που δεν αφήνει αμέτοχο τον θεατή.

Συντελεστές:

Σκηνοθεσία: Αυγουστίνος Ρεμούνδος

Κείμενο/Ερμηνεία: Χρύσα Σπηλιώτη

Μουσική: Νικόλαος Μάντζαρος

Μουσική επιμέλεια/ Επεξεργασία: Νικόλας Καρίμαλης (Razastarr)

Σκηνικά/ Κοστούμια: Τόνια Αβδελοπούλου

Χορογραφία: Μάτα Μάρρα

Σχεδιασμός Φωτισμού: Βαγγέλης Μούντριχας

Βοηθός σκηνοθέτη: Νίνα Ντούνη

Φωτογραφίες: Χριστίνα Φυλακτοπούλου

Video: Νικήτας Χάσκας

Αφίσα: Δημήτρης Ζουγκός

Θέατρο Αθήναιον 

Λεωφ. Βασιλίσσης Όλγας 35 

Τηλέφωνο: 231 083 2060 

Τρίτη 27, Τετάρτη 28 και Πέμπτη 29 Μαρτίου στις 9μμ.


ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ: 70 λεπτά χωρίς διάλειμμα

ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ: Γενική είσοδος:13 ευρώ. Μειωμένο 10 ευρώ.

Facebook page: https://www.facebook.com/Mantzaros/

© 2018 Duende-Η δύναμη της Τέχνης. Διατηρούνται όλα τα δικαιώματα.
Υλοποιήθηκε από τη Webnode
Δημιουργήστε δωρεάν ιστοσελίδα! Αυτή η ιστοσελίδα δημιουργήθηκε με τη Webnode. Δημιουργήστε τη δική σας δωρεάν σήμερα! Ξεκινήστε