Σοφία Ξανθοπούλου: "Η κρίση μας έδωσε την ευκαιρία να ακουμπήσουμε εκεί όπου ανήκουμε"

2018-02-04

Ποια είναι η Σοφία Ξανθοπούλου;

Αυτό αναρωτιέμαι πολλές φορές κι εγώ στο πλαίσιο των υπαρξιακών αναζητήσεών μου! Για να σταθώ στο ύψος των περιστάσεων και της πρέπουσας σοβαρότητας όμως (αν και δεν υπόσχομαι τίποτα) θα σου πω ότι είμαι μια μαμά ενός υπέροχου 5χρονου κοριτσιού. Σπούδασα δημοσιογραφία και ακολούθησα μεταπτυχιακές σπουδές στην Αγγλία. Εργάζομαι ως δημοσιογράφος από την αρχή του millenium που κάποτε φανταζόμασταν ως κάτι πολύ μακρινό και αχανές και επειδή έχω φύσει ένα ανήσυχο πνεύμα δημιούργησα λίγο αφότου έγινα μαμά το blog μου που λέγεται forever hugs αλλά και το πρώτο κανάλι στο YouTube που στόχο έχει την προώθηση της ποντιακής διαλέκτου με χιουμοριστικό κυρίως τρόπο.

Μιλήστε μας για το "Pontiotube".

Το Pontiotube δημιουργήθηκε πέρυσι τον Ιούλιο. Λόγω της ποντιακής καταγωγής μου και της κουλτούρας που εμπεριέχει ήθελα να προωθήσω τη λεγόμενη "ποντιακή ιδέα" με έναν ιδιαίτερο τρόπο στο διαδίκτυο, με τη χρήση ενός απλού smartphone και μόνο.

Με τη βοήθεια λοιπόν της συναδέλφου στο τμήμα Η/Υ Γαλάτειας Ευαγγελίδου αλλά και του ειδικού της ομάδας Internet της Vodafone Κωνσταντίνου Κουτούλη προωθούμε λέξεις και φράσεις της ποντιακής διαλέκτου εντάσσοντάς τις πολλές φορές στο σήμερα.

Πώς και γιατί προέκυψε αυτό το εγχείρημα;

Tο συγκεκριμένο κανάλι έχει ως στόχο τη διατήρηση της ποντιακής διαλέκτου με χιουμοριστική διάθεση αλλά και ταυτόχρονα την τουριστική προβολή της Θεσσαλονίκης. Τα βίντεό μας τα γυρίζουμε με φόντο διάφορα τουριστικά σημεία της Θεσσαλονίκης. Είναι δε, αφιερωμένο, στη μνήμη των αγαπημένων παππούδων μου Χαράλαμπου και Γιώργου Τονικίδη, που αγαπούσαν πολύ τη γνώση και το γέλιο. Είχα μια πολύ ιδιαίτερη σχέση με τους "παππούδες" μου που είχαν μια ακέραιη στάση ζωής και μια ποιότητα χαρακτήρα που δύσκολα συναντάς στις μέρες μας. Είναι, ας πούμε, ένας τρόπος να συνδέομαι νοερά μαζί τους. Να συνδέομαι με αυτό το σύστημα αξιών που μου μετέδωσαν και με ακολουθεί έτσι κι αλλιώς.

Σε κάθε βίντεό σας έχετε ετυμολογία και χιούμορ, την πληροφορία ή το γέλιο έχουμε περισσότερο ανάγκη στην ζωή μας;

Χρειαζόμαστε και τα δύο. Δε γίνεται να ζούμε χωρίς να γνωρίζουμε τι γίνεται γύρω μας. Χωρίς να θέλουμε να μάθουμε πώς και γιατί λειτουργούν έτσι ή αλλιώς τα πράγματα και οι άνθρωποι γύρω μας, δίπλα μας. Δε γίνεται όμως και να αντέξουμε αυτό τον κόσμο δίχως χιούμορ και γέλιο. 

Πιστεύετε ότι σαν λαός έχουμε απομακρυνθεί από την ιστορία και τις παραδόσεις μας;

Για καιρό πίστευα ότι λόγω της παγκοσμιοποίησης υποτιμούσαμε τις ρίζες μας. Πλέον, παρατηρώ ότι η κρίση μας «απενεχοποίησε». Αγαπάμε τα χωριά μας και όσοι έχουμε την τύχη επιστρέφουμε σε αυτά. Κάποια φωτεινά μυαλά μάλιστα καινοτομούν εκεί. Η κρίση λοιπόν, μας έδωσε την ευκαιρία να ακουμπήσουμε εκεί όπου ανήκουμε. 

Είστε και μητέρα, ποια συμβουλή θα δίνατε σε γονείς και εκπαιδευτικούς ώστε να φέρουν τα παιδιά κοντά στον πλούτο του πολιτισμού και της γλώσσας μας;

Δε μου αρέσουν οι «συμβουλές». Θεωρώ πως η δυσκολότερη «δουλειά» στον κόσμο είναι να είσαι γονιός. Μαθαίνω και εγώ δίπλα στο παιδί μου κάθε μέρα. Σε ένα πλαίσιο «αυτολογοκρισίας» θα έλεγα ότι μια καλή ιδέα είναι να «εκμεταλλευόμαστε» τη σχέση των παππούδων και των γιαγιάδων στη ζωή του παιδιού μας. Το παραμύθι, το παιχνίδι με τον παππού και τη γιαγιά αλλά και το παιδικό θέατρο νομίζω κάνουν πολύ σωστά τη δουλειά τους.

Ποια είναι τα σχέδιά σας και ποιες οι επιθυμίες σας για την νέα χρονιά; Και ποιο μήνυμα θέλετε να στείλετε στους αναγνώστες μας;

Τον τελευταίο καιρό, λόγω ενός πολύ σοβαρού προβλήματος υγείας της μητέρας μου άφησα για λίγο το Pontiotube να «ξεκουραστεί». Θα επανέλθει όμως με το ίδιο κέφι και ζήλο.

Όσο για το μήνυμα που θα ήθελα να στείλω στους αναγνώστες σας , έχει να κάνει με μια ποντιακή φράση. Οι Πόντιοι συνηθίζουμε να λέμε στα δύσκολα «πατ απάν», δηλαδή να έχουμε τη δυνατότητα να ξεπερνάμε οποιοδήποτε πρόβλημα όποιο και αν είναι αυτό.

Σοφία Ξανθοπούλου

Δημοσιογράφος Fm100-Tv100

Blogger : forever-hugs.blogspot.com

https://forever-hugs.blogspot.gr/

Δημιουργός του PONTIOTUBE

© 2018 Duende-Η δύναμη της Τέχνης. Διατηρούνται όλα τα δικαιώματα.
Υλοποιήθηκε από τη Webnode
Δημιουργήστε δωρεάν ιστοσελίδα! Αυτή η ιστοσελίδα δημιουργήθηκε με τη Webnode. Δημιουργήστε τη δική σας δωρεάν σήμερα! Ξεκινήστε